Rozvoj komunikačných a sociálnych zručností s uplatnením v administratíve
Cieľová skupina – Uchádzači o zamestnanie zvýšenie možnosti zamestnať sa v adnimistratíve!
V rámci projektu KOMPAS pre uchádzačov a záujemcov o zamestnanie (UoZ) bezplatne, možná len prezenčná forma vzdelávania
Rozsah ( vyučovacia hodina má 60 minút ) – 48 hodín
Online registrácia |
1. Organizační garanti a zabezpečenie kompetenčného kurzu:
PragmaPlus s.r.o.
Hlinícka 1165/2, 907 01 Myjava
Zapísané: Okresný súd Trenčín, Oddiel Sro, Vložka číslo: 35342/R
Bankové spojenie: VUB, a.s.
Číslo účtu v tvare IBAN: SK74 0200 0000 0038 7822 2254, SWIFT: SUBASKBX
IČO: 51 069 164, DIČ: 2120612384
Ing. Samuel Zeman – PragmaSys
Hlinícka 1165/2, 907 01 Myjava
Zapísané: ŽR- OU Nové Mesto nad Váhom, registrácia číslo 303-2680
Bankové spojenie: VUB, a.s.
Číslo účtu v tvare IBAN: SK12 0200 0000 0036 1194 9155, SWIFT: SUBASKBX
IČO: 36 963 259, DIČ: 1028667343
Štatutárny zástupca: Ing. Samuel Zeman, tel: 0905 652 031, email: education@pragmasys.sk
2. Cieľ vzdelávania a profil absolventa
Cieľom predmetu vzdelávacej aktivity je aktivizácia a pozitívne posilňovanie osobnosti nezamestnaného prostredníctvom poradenských služieb realizovaných skupinovou formou, motivácia a aktivizácia UoZ v súvislosti s uplatnením sa na trhu práce.
Konkrétnym cieľom predmetu zákazky pre uplatnenie UoZ je:
- získanie potrebných vedomostí a zručností pre lepšiu orientáciu na trhu práce
- zmeniť postoj UoZ vytvorený stratou zamestnania a pomôcť im dostať sa z nepriaznivej situácie
- podpora sebapoznávania a sebahodnotenia, sebareflexia, posilnenie sebadôvery, psychická stabilizácia a posilnenie rozhodovacích schopností pri riešení problému nezamestnanosti
- posilnenie schopnosti konštruktívneho riešenia problémov
- posilniť schopnosť zvládania stresu a záťaže, komunikácia a zvládanie prekážok pri uplatnení na trhu práce
- vytvoriť predpoklady pre zvýšenie možnosti rýchlejšie sa zamestnať
- analýza osobného potenciálu s cieľom identifikovať svoje vedomosti, zručnosti, prípadne pracovné skúsenosti s potrebami trhu práce buď vo forme zamestnania alebo ako SZČO
Po skončení poradenskej aktivity bude absolvent schopný:
- identifikovať svoje vedomosti, zručnosti a vlastnosti
- určiť vlastné pracovné podmienky
- pripraviť sa na problémy a prekážky a naučiť sa ich riešiť
- vyrovnať sa so stresom
- identifikovať potrebu ďalšieho vzdelávania
- orientovať sa na trhu práce
- porovnať svoje vedomosti a zručnosti, prípadne pracovné skúsenosti s potrebami trhu práce
3. Učebné osnovy jednotlivých modulov vzdelávania
Modul_01: Pracovno-právne minimum pracovníka v administratíve – 4 hod.
- občan a jeho základné zákonné práva
- trh práce, súčasný stav a vývoj
- prehľad príjmov zo zárobkovej činnosti
- zákonník práce a zákon o službách zamestnanosti
- pracovný pomer a pracovno-právne vzťahy
- tuzemské a zahraničné príjmy
- aktívne a pasívne príjmy
- vymedzenie pojmov SZČO, zamestnanec a uchádzač o zamestnanie v zmysle zákona č. 5 / 2004 Z.z. o službách zamestnanosti s väzbou na povinnosti UoZ
Modul_02: Prezentačné a a komunikačné zručnosti pri výkone administratívnych činností – 4 hod.
- scenár štandardného pohovoru
- otázky, ktoré personalistom vyrazia dych
- situácie, pri ktorých personalisti vyskakujú z kože
- vety, ktorým sa treba pri pohovore vyhnúť – strata šancí
- čo sa skrýva za otázkami personalistov
- najčastejšie prešľapy uchádzačov o zamestnanie
- čo treba určite vedieť pred nástupom do práce
- vety, ktoré by v práci určite nemal zamestnanec vysloviť
- ako si vybudovať autoritu a rešpekt
- typy kolegov, s ktorými pracovať je utrpenie, problémové typy v pracovných kolektívoch
- indikátory pracovnej spokojnosti
- syndróm vyhorenia, všeobecné symptómy k rozpoznaniu stavu vyhorenia
- prehodnotenie situácie, či dozrel čas dať výpoveď v práci
Modul_03: Asertivita v postavení dodávateľa aj objednávateľa administratívnej služby – 4.hod.
- základné oblasti asertívneho správania
- kooperácia, schopnosť pracovať v tíme
- tréning vyjednávania , zvyšovanie osobného statusu
- dotazník asertivity - individuálna práca
- " ako povedať nie bez pocitu viny" - skupinová práca
- " ako požiadať o láskavosť" - individuálna práca
- tvorba kompromisu
Modul_04: Konflikty a stres ako neoddeliteľný ľudský faktor – 4 hod.
- komunikácie s okolím, kooperácia, schopnosť pracovať v tíme
- zvládanie konfliktov v rôznych situáciách
- vhodné a nevhodné riešenia konfliktov
- ako povedať nie bez pocitu viny
- ako prijať a zvládnuť kritiku
- posúdenie ohrozenia stresom
- odhalenie nepriaznivej záťažovej situácie
- analýza predpokladov jednotlivca na zvládnutie stresovej situácie
- aké zamestnanie sa najviac hodí k danej povahe
- analýza predpokladov robiť šéfa
- otázky na zistenie typu osobnosti: sangvinik, cholerik, melancholik, alebo flegmatik
- tréning na prekonanie trémy
- sebareflexia, posilňovanie sebadôvery
Modul_05: Práva a povinnosti zamestnanca v administratíve – 8 hod.
- vymedzenie pojmu závislá práca
- účastníci pracovnoprávnych vzťahov
- typy pracovnoprávnych vzťahov
- pracovná zmluva a jej náležitosti, skúšobná doba
- dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, UoZ a príjmy z dohôd
- pracovný čas a maximálny rozsah pracovného času vo viaczmenných a nepretržitých prevádzkach
- mzda a mzdové zvýhodnenia
- minimálna mzda a úprava minimálnej mzdy
- mzdové zvýhodnenia za prácu nadčas, vo sviatok, v noci, v sobotu , v nedeľu
- náhrady mzdy – ospravedlnená absencia s náhradou a bez náhrady mzdy
- povinné zrážky zo mzdy – poistné a daň z príjmov, čistá mzda
- exekučné zrážky zo mzdy – povinnosti zamestnávateľa
- riešenie dlhovej pasce zamestnanca cez „osobný bankrot“ fyzickej osoby
- nárok na dovolenku, čerpanie dovolenky
- zánik pracovnoprávneho vzťahu - skončenie pracovnoprávneho vzťahu dohodou, výpoveďou, okamžité skončenie, porušenie pracovnej disciplíny, skončenie v skúšobnej dobe
- skončenie pracovného pomeru dohodnutého na dobu určitú
- skončenie dohôd o práci vykonávanej mimopracovného pomeru
- výpovedná doba na základe jednotlivých právnych dôvodov
Modul_06: Podnikateľský výkon administratívnych činností – 8 hod.
- vymedzenie pojmu podnikanie a samostatná zárobková činnosť
- príležitostná a sústavná činnosť
- podnikanie formou fyzickej a právnickej osoby
- rozdelenie podnikateľských subjektov
- podnikanie športovcov a umelcov
- obchodné spoločnosti
- výhody a nevýhody jednotlivých právnych foriem podnikania
Modul_07: Osobnostný potenciál administratívneho pracovníka – 16 hod.
- techniky efektívneho jednania pri prijímacom pohovore
- verbálna, printová a elektronická komunikácia s potenciálnym zamestnávateľom, obchodným partnerom
- aktívne postavenie jednotlivca v teambuildingu firiem
- osobnostná profilácia a tvorba vlastného image
Prihlásenie na akciu:
Ak ste evidovaný UoZ na UPSVaR a máte záujem o absolvovanie kompetenčného kurzu prosím vypíšte a odošlite registračný formulár, budeme Vás kontaktovať !
Kompetenčný kurz je bezplatný pre UoZ , hradí ho v plnom rozsahu Váš UPSVaR !
Registračný formulár: